Veel gestelde vragen

Bij de veel gestelde vragen kunt u op veel voorkomende vragen een antwoord vinden. Mocht uw vraag er niet tussen staan, dan kunt u uiteraard altijd contact opnemen via het contactformulier of per email.

Veel gestelde vragen klantenservice

Showroom Interieurbeslag met deurbeslag en deurkrukkenMocht u de producten eerst willen zien, voelen en ervaren, dan bent u van harte welkom om langs te komen bij Interieurbeslag.nl. We zijn geopend op werkdagen van maandag tot en met vrijdag (op maandag is het alleen mogelijk reeds geplaatste bestellingen af te halen). Hoewel we normaal gesproken alle werkdagen geopend zijn en nagenoeg alles op voorraad is, zijn we geen traditionele winkel met vaste verkoopmedewerkers. We horen dan ook graag vooraf per mail wanneer u langs wilt komen zodat we hier rekening mee kunnen houden. Dan weet u zeker dat u niet voor een gesloten deur staat en we alle aandacht aan u en uw wensen kunnen besteden.


Alle producten op de site zijn ruim voorradig en u kunt de meeste producten in principe direct meenemen. Enkele producten moeten nog afgewerkt, dus als u zeker wilt zijn dat u alle producten direct mee kunt nemen en/of niet te lang wilt wachten, dan raden we aan vooraf de gewenste producten online te bestellen en te kiezen voor afhalen/contant bij afhalen. We zullen de producten en de rekening klaar leggen wat u overigens niet verplicht tot kopen. Producten die op maat gemaakt moeten worden zullen, indien mogelijk, op het moment van kopen afgewerkt worden. Mocht dit niet het geval zijn, dan kan de bestelling alsnog verzonden worden.

Interieurbeslag.nl is te vinden aan de A58 in Roosendaal.

Vanuit Bergen op Zoom/Roosendaal:
1. Neem afslag 23 - Roosendaal Oost
2. Sla rechtsaf de Van Beethovenlaan op
3. Neem de 1e afslag links, de Rucphensebaan op
4. Neem de 1e afslag links, Ettenseweg op
5. Na 1,4 kilometer vindt u ons aan de rechter kant tussen Kuijpers intallaties en Maxaro.

Vanuit Breda:
1. Neem afslag 22 - Zegge
2. Neem de rotonde driekwart (3e afslag) de Onze lieve vrouwestraat op
3. Neem de 1e afslag op de rotonde rechts, de Rijksweg - zuid op
4. De Rijksweg - zuid gaat over in de Ettenseweg
5. Na 1,1 kilometer vindt u ons aan de linker kant tussen Maxaro en Kuijpers intallaties.


U kunt langs komen op het volgende adres:

Het afhalen van uw bestelling kan op het volgende adres:

Ettenseweg 68
4706 PB  Roosendaal
Noord Brabant

We zijn geopend op werkdagen:
Maandag gesloten(alleen geopend voor afhalen van reeds geplaatste bestellingen)
Dinsdag 10:30 - 16:00 uur
Woensdag 10:30 - 16:00 uur
Donderdag 10:30 - 12:30 uur
Vrijdag 10:30 - 14:00 uur
Zaterdag en zondag gesloten

ER IS GEEN PINAUTOMAAT AANWEZIG!

Afhankelijk van de betalingswijze kunt u in de meeste gevallen de dag nadat wij uw betaling binnen hebben uw besteling verwachten. Dit met uitzondering van zaterdagen, zondagen en feestdagen waarop er geen bestellingen worden verstuurd. Sommige producten moeten nog afgewerkt worden waardoor er soms enkele dagen vertraging kan zijn. Wij zullen hierover, indien het langer dan drie dagen duurt, direct contact met u opnemen.



U krijgt een Email van de vervoerder DHL met daarin een tijdsindicatie van 2-3 uur waarop u uw bestelling kunt verwachten. Mocht u niet thuis zijn of indien er andere problemen met het afleveren zijn, dan krijgt u bericht voor het maken van een nieuwe bezorgafspraak.

De standaard verzendkosten binnen Nederland bedragen EUR 4,95 voor bestellingen tot en met EUR 100,-. De standaard verzenskosten binnen België bedragen EUR 8,95 voor een bestelling tot en met EUR 25,- en EUR 6,95 voor een bestelling tot en met EUR 100,-. Bij afhalen worden er uiteraard geen verzendkosten gerekend.

Bij een bestelling met een waarde boven de EUR 100,- worden geen verzendkosten in rekening gebracht binnen Nederland en België. U kunt voor verzending binnen Nederland en België kiezen voor de optie Geen verzendkosten tijdens het afrekenen.

Let op! Voor elke bestelling onder de EUR 10,- (exclusief verzendkosten) wordt EUR 3,- extra handelingskosten in rekening gebracht welke toegevoegd zijn aan de verzendkosten voor Nederland en voor België EUR 6,-. Voor het verwerken en versturen van bestellingen onder EUR 10,- zijn de kosten hoger dan de mogelijke winstmarge en daarbij zijn de standaard verzendkosten ook niet kostendekkend. Het is daardoor dan ook niet mogelijk bestellingen onder de EUR 10,- te verwerken en versturen zonder deze kosten te berekenen. Het verwerken en versturen van bestellingen onder EUR 5,- kost voor ons meer dan EUR 5,- extra aan kosten en deze kunnen we dan ook helaas niet verwerken (een bestelling onder EUR 5,- is ook niet te plaatsen via de site). Hopende op uw begrip.

Voor de bezorgkosten wordt de bestelling verstuurd via onze vervoerder DHL. In België worden veel zendingen afgehandeld door BPost names DHL. In de meeste gevallen worden bestellingen binnen Nederland en België de werkdag na ontvangst van betaling afgeleverd, mits voor 15:00 uur.

U krijgt een Email waarin staat dat de status gewijzigd is in Verzonden op het moment dat uw bestelling is opgehaald door de vervoerder DHL. Binnen enkele uren na het verzenden ontvangt u automatisch een email van DHL met een indicatie van de aflevertijd.

U kunt betalen via een handmatige overboeking, iDEAL, rembours, Bancontact, PayPal of contant bij afhalen. 

Bij handmatige overboeking kan het bedrag overgemaakt worden op bankrekeningnummer NL29INGB0673143996. Gelieve uw naam en bestelnummer erbij te zetten.

Voor buitenlandse betalingen buiten Nederland dient u het IBAN en swift/BIC nummer te gebruiken:
IBAN: NL29INGB0673143996 (t.n.v. Interieurbeslag.nl of Nieuwlaat Trading B.V.)
Swift/BIC: INGBNL2A
(Bij het niet gebruiken van het IBAN en BIC nummer voor buitenlandse betalingen kunnen kosten in rekening gebracht worden. Deze kosten zijn te voorkomen door het invullen van de Swift code en deze moeten we dan helaas ook doorberekenen aan de koper)

Bij contante betalingen bij afhalen willen wij u graag vragen zo gepast mogelijk te betalen. Wij hebben geen pinautomaat.

U kunt ook met het betalingssysteem iDEAL betalen binnen Nederland en via Bancontact voor België. Meer informatie over iDEAL vindt u bij 'Wat is iDEAL en hoe werkt het ?'.

Bij een betaling via iDEAL gaat u naar uw eigen bankomgeving nadat u de bestelling heeft bevestigd. Nadat u de betaling in uw eigen betalingsomgeving heeft afgerond, komt u automatisch terug op de site Interieurbeslag.nl.

Daarnaast is er ook de mogelijkheid te betalen per PayPal. Via PayPal is het mogelijk per creditcard te betalen of via een aan PayPay gekoppelde bankrekening. Voor een betaling per PayPay is een account nodig welke éénvoudig aan te maken is via de site van PayPal.

Wat is iDEAL?

Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Als internetbankierder kunt u direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden.

Voordelen

iDEAL biedt u een aantal voordelen ten opzichte van andere betaalmethoden:

  - iDEAL is net zo vertrouwd, veilig en gemakkelijk als internetbankieren
  - iDEAL wordt ondersteund door de grote Nederlandse banken
  - Toegang tot internetbankieren van een van de deelnemende banken is voldoende om gebruik te
  kunnen maken van iDEAL
  - Controle en overzicht op de betaling

iDEAL is ontwikkeld door ABN AMRO, ING Bank, Postbank en Rabobank.

Hoe werkt iDEAL?

U plaatst een bestelling bij Interieurbeslag.nl. Bij het afrekenen van de bestelling kunt u aangeven dat u met iDEAL wilt betalen. Klik dan op de iDEAL-betaalknop en selecteer uw bank. Vervolgens wordt u, na het bevestigen van uw bestelling, doorgeleid naar uw eigen bank waar de betaalopdracht voor u klaar staat. U wordt door uw bank gevraagd een aantal gegevens in te vullen en u autoriseert de betaling. Het bedrag wordt direct van uw betaalrekening afgeschreven en Interieurbeslag.nl wordt geïnformeerd dat de bestelling is betaald. Nadat u de betaling in uw eigen betalingsomgeving heeft afgerond, komt u automatisch terug op de site Interieurbeslag.nl.


Voor meer informatie kunt u kijken op de site van iDEAL

Bestelproces in het kort

Mocht het afronden van uw bestelling niet direct lukken, probeert u dan de volgende stappen te volgen:

1. U kunt uw producten toevoegen aan uw winkelmandje en rechts bovenin kunt u vervolgens op het winkelmandje icoon klikken om naar uw winkelmandje te gaan of direct door te gaan naar afrekenen.
2. Heeft u al een account? Bij het afrekenen kunt u dan bij ‘Heeft u al een account’ klikken op ‘+Inloggen met uw bestaande account’ waarna u uw emailadres en wachtwoord kunt invoeren. Het is niet nodig een account te gebruiken voor het afronden van de bestelling en u kunt bij deze stap ook direct uw naam en adres invullen (controleert u a.u.b. met name de postcode, de straat en het huisnummer om te zorgen dat uw bestelling goed aankomt). Onderaan kunt u vervolgens een verzendmethode selecteren. Daarna kunt u klikken op de knop ‘volgende stap’.
3. Bij deze volgende stap kunt u de betaalmethode selecteren (vergeet u bij iDEAL niet de juiste bank te selecteren), de algemene voorwaarden lezen + aanvinken en vervolgens op de knop ‘plaats bestelling’ klikken. Bij bankoverschrijving zult u in dat geval de bestelling direct afronden en bij iDEAL wordt u naar uw eigen bankomgeving verwezen voor de betaling.

Uw bestelling is nu geplaatst. Mocht het onverhoopt alsnog niet lukken, dan kunt u uiteraard altijd contact per email opnemen.

Bestellen

Op de webwinkel {{config path="general/store_information/name"}} kunt u bij de verschillende categorieën producten vinden met een omschrijving en prijs inclusief BTW welke u kunt toevoegen aan uw winkelwagentje. Bij sommige producten kan er een keuze gemaakt worden in bijvoorbeeld kleur, maat of materiaal waar eventueel een meer of minder prijs bij hoort. Deze meer of minder kosten staan altijd bij/achter de optie vermeld en zijn ook inclusief BTW.

Stap 1. Winkelwagen

Na al uw artikelen toegevoegd te hebben aan uw winkelwagentje, dan krijgt u een overzicht van alle producten in uw winkelwagentje en een sub-totaalprijs zonder eventuele verzendkosten.

Stap 2. Verzending

 

De standaard verzendkosten binnen Nederland bedragen EUR 4,95 voor bestellingen tot en met EUR 100,-. De standaard verzendskosten binnen België bedragen EUR 8,95 voor een bestelling tot en met EUR 25,- en EUR 6,95 voor een bestelling tot en met EUR 100,-. Bij afhalen worden er uiteraard geen verzendkosten gerekend.

Bij een bestelling met een waarde boven de EUR 100,- worden geen verzendkosten in rekening gebracht binnen Nederland en België. U kunt voor verzending binnen Nederland en België kiezen voor de optie Geen verzendkosten tijdens het afrekenen.

Let op! Voor elke bestelling onder de EUR 10,- (exclusief verzendkosten) wordt EUR 3,- extra handelingskosten in rekening gebracht welke toegevoegd zijn aan de verzendkosten voor Nederland en voor België EUR 6,-. Voor het verwerken en versturen van bestellingen onder EUR 10,- zijn de kosten hoger dan de mogelijke winstmarge en daarbij zijn de standaard verzendkosten ook niet kostendekkend. Het is daardoor dan ook niet mogelijk bestellingen onder de EUR 10,- te verwerken en versturen zonder deze kosten te berekenen. Het verwerken en versturen van bestellingen onder EUR 5,- kost voor ons meer dan EUR 5,- extra aan kosten en deze kunnen we dan ook helaas niet verwerken (een bestelling onder EUR 5,- is ook niet te plaatsen via de site). Hopende op uw begrip.

Na de stap winkelwagen volgen de volgende stappen voor het afronden van de bestelling:


1 Inloggen of de bestelling afronden zonder account als gast - Als u voor het eerst bij {{config path="general/store_information/name"}} bent kunt u hier een profiel aanmaken. Dit profiel wordt opgeslagen in uw Account. Vul hierbij uw woon- of vestigingsadres in. Als afleveradres is een postbus niet mogelijk. Om u een zo aangenaam mogelijke winkelervaring bij Interieurbeslag.nl te bezorgen en u niet steeds weer dezelfde informatie in te laten voeren, worden uw persoonlijke gegevens veilig opgeslagen. Tevens biedt u dit de mogelijkheid de status van uw huidige order(s) en uw orderhistorie te bekijken.
U kunt nu voor aanmelden kiezen bij inloggen of als gast direct de verzendgegeven invoeren. Deze gegevens kunt u bij een volgende bestelling opnieuw invullen.

2 Informatie voor verzenden - 
Hier kunt u het verzendadres invoeren. Om vertraging en extra kosten te voorkomen, vragen we graag het adres (straat, huisnummer en postcode) goed te controleren. Bij het onjuist invoeren van het adres komt het pakket in veel gevallen na 4-10 dagen pas weer bij ons retour en kan het dan pas opnieuw verstuurd worden. En hoewel een vergissing iedereen kan overkomen, kost het opnieuw versturen van een bestelling ons uiteraard ook geld en dit moeten we in veel gevallen helaas ook doorberekenen (zeker bij kleinere bestellingen).

U kunt kiezen voor bezorgen bij u aan huis en het is daarnaast uiteraard ook mogelijk om de bestelling af te leveren op bijvoorbeeld uw werk, bij familie of bij uw buren. Een alternatief is het afhalen bij een DHL parcelshop.

Het is onder de adresgegevens ook mogelijk om een opmerking te plaatsen indien u extra informatie wilt toevoegen m.b.t. bijvoorbeeld de gekozen producten. Onder de ingevoerde adresgegevens kunt u uw verzendwijze kiezen na het invoeren van het adres. Afhankelijk van het land waar het naartoe verzonden wordt kunt u hier kiezen voor:

Standaard levering aan huis - DHL Parcel. Bij een totaalbedrag tot EUR 100,- wordt er binnen Nederland EUR 4,95 gerekend. Buiten Nederland wordt het verzendbedrag hier aangegeven; voor België is dit bedrag  EUR 8,95 bij een bestelling tot en met EUR 25,- en EUR 6,95 voor een bestelling tot en met EUR 100,-. Voor bestellingen onder EUR 10,- wordt er EUR 3,- extra gerekend voor Nederland en EUR 6,- voor België bij de verzendkosten wat niet direct verzendkosten zijn, maar kleine orderkosten. Kleine orderkosten zijn er voor het verwerken van kleine orders onder EUR 10,- waar we verlies op zouden maken als we ze zonder deze toeslag zouden uitvoeren.

Afhalen in Roosendaal. U kunt de bestelling ook afhalen op het adres Ettensweweg 68, 4706 PB te Roosendaal. U krijgt een Email zodra de bestelling klaar staat om afgehaald te worden. Voor afhalen worden uiteraard geen verzendkosten gerekend. Meer informatie over afhalen is ook te vinden via de link Waar en wanneer kan ik mijn bestelling afhalen ?.

Gratis versturen. Bij een orderbedrag boven EUR 100,- worden bestellingen binnen Nederland en België gratis aangetekend verstuurd.

Onderaan de pagina kunt u kiezen voor Volgende stap waarna u naar de volgende stap gaat: Overzicht en Betalen.

Stap 3. Overzicht en betalen

 Bovenaan de pagina bij betalingsinformatie kunt u het factuuradres aanpassen door op Wijzig adres te klikken. Daaronder ziet u een overzicht van het totaalbedrag inclusief verzendkosten.

Bij Code/Waardebon kunt u uw code invoeren indien u een waardebon heeft gekregen. De korting wordt dan verrekend zodra u naar de volgende stap gaat en wordt vanaf dat moment zichtbaar.

Bij betalingswijze kunt u kiezen voor uw gewenste betalingswijze. De volgende betalingswijzen zijn mogelijk:

iDEAL betaling. Meer informatie kunt u vinden via de link: Wat is iDEAL en hoe werkt het ?.

Bankoverschrijving. Bij een bankoverschrijving kunt u vanuit uw eigen bankprogramma of met een overschrijvingsformulier het factuurbedrag overmaken naar de bankrekeningen welke gegeven worden zodra de betaling is afgerond en welke ook te vinden zijn via de link Hoe kan ik betalen ?. De bestelling wordt verstuurd zodra de betaling is ontvangen.

Bancontact. Voor Belgische rekeninghouders is het mogelijk af te rekenen met Bancontact.

Contant bij afhalen. Indien u gekozen heeft voor afhalen, dan kunt u ook kiezen voor contant bij afhalen. Er is GEEN pinautomaat aanwezig. Meer informatie is te vinden via de link Waar en wanneer kan ik mijn bestelling afhalen ?

PayPal. Via PayPal is het mogelijk per creditcard te betalen of via een aan PayPay gekoppelde bankrekening. Voor een betaling per PayPay is een account nodig welke éénvoudig aan te maken is via de site van PayPal.

4 Orderbevestiging -
Op de pagina Orderbevestiging is uw gehele bestelling weergegeven met het afleveradres (indien hetzelfde als het factuuradres: a.u.b. het afleveradres goed controleren), factuuradres, betaalmethode, uw bestelling en de totale kosten. Mocht het adres niet juist zijn, dan kunt u bovenaan klikken op 2. Verzending. Bij de knop PLAATS BESTELLING is een link naar de algemene voorwaarden te vinden. Als alle gegevens kloppen, dan kunt u kiezen voor PLAATS BESTELLING.

Bij een betaling per iDEAL en Bancontact wordt u doorverwezen naar uw eigen bank waar u uw betaling kunt verrichten. Na het succesvol afronden van de iDEAL of BAncontact betaling wordt u terug naar de pagina verwezen en is uw bestelling bevestigd. Bij de keuze voor een Paypal betaling wordt u doorverwezen naar de PayPal omgeving. Bij alle overige betalingswijzen wordt u direct doorverwezen naar de afrondingspagina en is uw order bevestigd. Op de afrondingspagina worden de bankgegevens en uw ordernummer gegeven.

U kunt zich nu afmelden of een account aanmaken. De bestelling zal worden verstuurd zodra de betaling is verwerkt. U krijgt bericht zodra de bestelling is verzonden en de werkdag na het ontvangen van deze mail kunt u de vervoerder verwachten met uw bestelling. Bij afhalen krijgt u bericht zodra de bestelling klaar ligt.

Bezorgen

Uw bestelling wordt binnen Nederland verzonden en bezorgd door de vervoerder DHL. Het bezorgen gebeurt in veel gevallen de werkdag nadat wij uw betaling hebben ontvangen, mits voor 14:00 uur besteld. Uitgezonderd zijn zaterdagen, zondagen en feestdagen waarop er geen bestellingen worden verstuurd. Sommige producten moeten nog afgewerkt worden waardoor er soms enkele dagen vertraging kan zijn. Wij zullen hierover, indien het langer dan drie dagen duurt, contact met u opnemen. Hoewel nagenoeg alle producten ruim op voorraad zijn, kan het onverhoopt toch gebeuren dat een product uitverkocht is. In dat geval proberen we het product alsnog binnen drie dagen te leveren. Wij zullen hierover, indien het langer dan drie dagen duurt, contact met u opnemen.

U krijgt een Email waarin staat dat de status gewijzigd is in Verzonden op het moment dat uw bestelling is opgehaald door de vervoerder DHL. Binnen enkele uren daarna ontvangt u van DHL een mail met een tijdsindicatie van 2-3 uur waarop u uw bestelling kunt verwachten. Mocht u onverhoopt niet thuis zijn of indien er andere problemen zijn met het afleveren, dan krijgt u een mail voor het maken van een nieuwe bezorgafspraak.

Bij het invoeren van een onjuist adres kan het 4-10 werkdagen duren voordat wij het pakket weer retour ontvangen. We nemen dan contact met u op hoe u de bestelling alsnog kunt ontvangen. In sommige gevallen versturen we op onze kosten de bestelling als service opnieuw op, maar bij kleine bestellingen is dit helaas niet altijd mogelijk gezien de kosten voor het 2 maal versturen (de verzendkosten voor 1 maal versturen is al niet kostendekkend). Hopende op uw begrip.

Hoe worden de producten geleverd


De producten die u kunt bestellen op {{config path="general/store_information/name"}}worden geleverd zoals omschreven. In de meeste gevallen betekent dit dat het product compleet is en direct gebruikt/verwerkt kan worden.

Bij deurkrukken wordt aangegeven of de rozetten erbij zitten of dat ze er los bijbesteld kunnen worden. Standaard wordt bij een paar deurkrukken een vierkante stift van 8mm geleverd. De rozetten worden standaard met schroefjes geleverd in dezelfde kleur.

Knoppen en grepen die met boutjes worden vastgezet, worden geleverd met boutjes voor een standaard materiaaldikte van 18-20mm (vaak M4x25mm of M6x25mm boutjes). De meest voorkomende dikte voor keukens en meubels. Mocht bij u de knop of greep op een andere materiaaldikte gemonteerd moeten worden, dan kunt u zonder meerprijs langere of kortere boutjes geleverd krijgen. Gelieve in dat geval een opmerking te plaatsen wat de dikte van het materiaal is tijdens het afronden vande bestelling.

Enkele producten worden zonder schoefjes of boutjes geleverd als de bevestiging afhankelijk is van de ondergrond. Dit staat altijd vermeld in de omschrijving en vaak in de titel met de aanduiding zs.

U kunt uiteraard altijd per Email contact opnemen mocht u twijfelen of u nog iets nodig heeft bij een product.

De producten die u kunt bestellen op Interieurbeslag.nl worden geleverd zoals omschreven. In de meeste gevallen betekent dit dat het product compleet is en direct gebruikt/verwerkt kan worden.

Bij deurkrukken wordt aangegeven of de rozetten erbij zitten of dat ze er los bijbesteld kunnen worden. Standaard wordt bij een paar deurkrukken een vierkante stift van 8mm geleverd. De rozetten worden standaard met schroefjes geleverd in een bijpassende kleur kleur.

Knoppen en grepen die met boutjes worden vastgezet, worden geleverd met boutjes voor een standaard materiaaldikte van 18-20mm (vaak M4x25mm of M6x25mm boutjes). De meest voorkomende dikte voor keukens en meubels. Mocht bij u de knop of greep op een andere materiaaldikte gemonteerd moeten worden, dan kunt u zonder meerprijs langere of kortere boutjes geleverd krijgen. Gelieve in dat geval een opmerking te plaatsen wat de dikte van het materiaal is tijdens het afronden vande bestelling.

Enkele producten worden zonder schoefjes of boutjes geleverd als de bevestiging afhankelijk is van de ondergrond. Dit staat altijd vermeld in de omschrijving en vaak in de titel met de aanduiding zs.

De schroefjes worden dus in de meeste gevallen als service gratis toegevoegd en meegeleverd. De standaard meegeleverde schroefjes en boutjes zijn geschikt voor veel situaties. Mochten de als service gratis meegeleverde schroefjes of boutjes niet voldoen voor uw situatie, dan worden geen andere schroefjes of boutjes nageleverd. Soms is het wel mogelijk bij uw bestelling aangepaste schroefjes of boutjes mee te leveren zoals bijvoorbeeld langere boutjes in het geval van een grotere houtdikte. Bij langere boutjes kunt u dit aangeven tijdens het afronden van uw bestelling en bij schroefjes kan dit soms in overleg.

U kunt uiteraard altijd per Email contact opnemen mocht u twijfelen of u nog iets nodig heeft bij een product.

Als u bent ingelogd,kunt u gebruik maken van onze Online diensten, zoals:

 

Permanente winkelwagen: Elk artikel dat in de winkelwagen terechtkomt, blijft steeds in de winkelwagen totdat het artikel afgerekend of uit de winkelwagen verwijderd wordt.
Adresboek: We kunnen de artikelen nu ook naar een ander afleveradres dan uw eigen adres verzenden. Een ideale manier om een cadeautje direkt naar de persoon in kwestie te sturen. (mits vooruit betaald)
Eerdere bestellingen: U kunt op elk moment uw vorige bestelling(en) bekijken.

Het is eventueel mogelijk om uw bestelling te doen via de mail. Echter geven wij de voorkeur aan bestellingen via de webwinkel om fouten in de bestelling en bezorging te voorkomen en de verwerkingstijd is dan ook net iets korter. Ondervindt u problemen bij de bestelprocedure, dan helpen we u graag verder. Neemt u dan contact op via de mail.

Sinds 29 april 2011 is interieurbeslag.nl aangesloten bij Webwinkel keurmerk.



Indien u winkelt bij een aangesloten webwinkel weet u als consument dat:

- u veilig kunt betalen
- u zeker weet bij welk bedrijf u winkelt
- uw privacy gewaarborgd is
- er sprake is van een onafhankelijke geschillenbemiddeling
- de Keurmerk-code door een winkel moet worden nageleefd
- u een afkoelingsperiode van 14 dagen heeft in plaats van de wettelijke 7 dagen

met andere woorden, dat u veilig en betrouwbaar kunt winkelen op internet.

De Stichting Webshop Keurmerk is sinds 2001 dé brancheorganisatie en hét Thuiswinkel Keurmerk van thuiswinkels die hun producten en diensten voornamelijk via internet aanbieden. Met meer dan 2500 aangesloten webwinkels is de Stichting het grootste erkende Keurmerk van Nederland. De bij het Nederlandse Webshop Keurmerk aangesloten winkels staan onder onafhankelijk toezicht van de Stichting. De Stichting Webshop Keurmerk beoogt consumenten te beschermen tegen ondeugdelijke webwinkels en/of thuiswinkels.

Op 17 april 2008 heeft Webshop Keurmerk de keurmerkentoets van het Ministerie van Economische Zaken ondergaan. De toets is uitgevoerd door de Raad voor Accreditatie.

In deze toets wordt gekeken of een keurmerk en de manier waarop het keurmerk wordt verleend, wel betrouwbaar is. De betrouwbaarheid wordt uitgedrukt met een rapportcijfer, op de schaal van 1 tot 10. Het Webshop Keurmerk heeft een 10 gekregen.

Een betrouwbaar keurmerk betekent:

dat alleen de keurmerkeigenaar bepaalt wie zijn keurmerk op een product of dienst mag voeren,
dat duidelijk is waar het keurmerk voor staat,
dat duidelijk is waar een product of dienst aan moet voldoen om het keurmerk te mogen voeren,
dat het keurmerk controleert of een product of een dienst dat het keurmerk voert wel echt voldoet aan die eisen,
dat gecontroleerd wordt of al die informatie over een keurmerk wel openbaar is, dus gemakkelijk te vinden voor u als consument.
De keurmerktoets geeft geen oordeel over de eisen die aan een product of dienst worden gesteld. Kijk voor meer informatie op www.consuwijzer.nl

Webshop Keurmerk: een onafhankelijk keurmerk

In tegenstelling tot sommige andere keurmerken is Webshop Keurmerk onafhankelijk. Alle aangesloten webwinkels beogen de belangen van de consumenten zo goed mogelijk te behartigen.

Het Webshop Keurmerk werd opgericht toen de Consumentenbond bekend maakte de activiteiten met betrekking tot het Webtrader-logo te beëindigen. Veel webwinkels die na de uitvoerige screeningsprocedure het Webtrader-logo op de website mochten gebruiken, sloten zich toen aan bij het Webshop Keurmerk. De Webshop Keurmerk-voorwaarden zijn dan ook gebaseerd op de eerder door de Consumentenbond gehanteerde voorwaarden.
Om de onafhankelijkheid te waarborgen is het beheer ondergebracht in de Stichting Webshop Keurmerk.

De bij de Stichting Webshop Keurmerk aangesloten winkels zijn verplicht te voldoen aan de Europese en Nederlandse wet- en regelgeving en aan de Keurmerk-code. De Stichting Webshop Keurmerk stelt zich mede ten doel het vertrouwen van consumenten ten aanzien van internetaankopen, per telefoon, catalogus en post te vergroten.



bron: Webshop keurmerk: keurmerk.info

Interieurbeslag.nl besteedt veel aandacht aan het zo functioneel goed mogelijk verpakken van de producten. Met een ervaren inpakafdeling doen we er alles aan om de producten onbeschadigd bij u aan te laten komen. De producten van bijvoorbeeld porselein worden per stuk verpakt en er wordt rekening gehouden met de krachten die tijdens transport los gelaten worden op de dozen.

Daarnaast heeft Interieurbeslag.nl als doel zo spaarzaam mogelijk om te gaan als het aankomt op restafval. Nagenoeg alle verpakkingsmaterialen komen voort uit recycling. Zowel voor het sparen van het milieu als voor het mogelijk maken van een zo laag mogelijke prijs voor de eindgebruiker. Interieurbeslag gebruikt, op de (recycling)-verpakkingstape na, geen nieuwe materialen, maar maakt gebruik van de verpakkingen die gebruikt zijn om de materialen en producten aan te leveren. Hierbij moeten we wel consessies doen als het aankomt op het uiterlijk van de verpakkingen, echter weegt dat in onze ogen niet op tegen de voordelen die het heeft voor de prijzen en het milieu.

Indien een product beschadigd bij u aankomt, neem dan zo snel mogelijk contact op met Interieurbeslag.nl via info@interieurbeslag.nl. We zullen dan met een passende oplossing komen.

Ook bij Interieurbeslag en het overkoepelende bedrijf Nieuwlaat Inbegro hebben we de nodige maatregelen getroffen om de gezondheid van onze werknemers en klanten zo goed mogelijk te waarborgen. Nagenoeg alle producten zijn ruim op voorraad en al onze werkzaamheden voor het afhandelen van online bestellingen zijn nog operationeel. Ook de customer service is nog operationeel en u kunt uiteraard altijd contact opnemen met ons voor eventuele vragen.

Het plaatsen en ontvangen van uw bestelling zou dan ook nog zo normaal mogelijk moeten gaan. Met name bij de aflevering door DHL zijn er wel enkele kleine, algemene aanpassingen.

Het verzenden van uw bestelling

Onze logistieke afdeling is nog operationeel en we kunnen uw bestelling dan ook nog versturen zoals dat normaal gebruikelijk is. En zolang DHL nog pakketten kan bezorgen, zullen wij nog bestellingen verwerken en versturen.

Nagenoeg alle producten op de site zijn ruim op voorraad en we verwachten de komende maanden ook geen tot nauwelijks problemen m.b.t. de voorraden. Mocht een product onverhoopt toch niet voorradig blijken, dan laten we dit u uiteraard direct weten. In dat geval hopen we uiteraard op uw begrip.

Het afleveren van uw bestelling

Onze bestellingen worden afgeleverd door DHL (en B-post in België) of zijn af te halen bij DHL service points. Er zijn door DHL enkele maatregelen en aanpassingen omtrent het afleveren van pakketten.

Extra hygiënemaatregelen bij bezorging

De volgende informatie hebben we van DHL doorgekregen:

De gezondheid van onze klanten en medewerkers staat op de eerste plaats. Het virus laat zich normaal gesproken niet overdragen via pakjes, maar de volgende maatregelen beschermen ons extra:

• Onze bezorgers houden 1,5 meter afstand bij het bezorgen. Ze tekenen zelf voor ontvangst in het bijzijn van de ontvanger.

Afhalen van bestellingen in Heerle

Ook het afhalen van uw online geplaatste bestelling is nog steeds mogelijk binnen de openingstijden. Bij het afhalen van bestellingen houden we gepaste afstand volgens de voorschriften en proberen we het bezoek voor u zo kort mogelijk te houden. De bestelling zetten we voor u klaar zodat u dit zelf kunt pakket en meenemen.

In verband met het COVID-19 Coronavirus willen we wel graag vragen de bestellingen ook bij afhalen zo veel mogelijk vooraf af te rekenen per iDEAL om het contact zo veel mogelijk te beperken. Als alternatief kunt u het factuurbedrag eventueel ook ter plekke overmaken vanuit uw eigen bankomgeving. In dat geval raden we aan eventueel ook een eigen Random reader of E.dentifier mee te nemen indien dit noodzakelijk is voor de overboeking.

Bestellingen worden doorgaans binnen 1 werkdag verzonden en indien niet noodzakelijk, raden we aan de bestelling te laten bezorgen in plaats van het afhalen van uw bestelling om dezelfde reden.

Afhalen van bestellingen bij DHL

Sommige afhaalpunten kunnen mogelijk gesloten zijn. Normaal gesproken heeft u deze lokatie in eerste instantie dan niet kunnen kiezen en krijgt u in dat geval dan ook geen afhaalbericht met die specifieke, gesloten lokatie. Mocht dit onverhoopt toch voorkomen, dan horen we dat uiteraard graag en proberen dit zo adequaat mogelijk op te lossen. Eventueel kunnen we de bestelling retour laten komen en opnieuw versturen indien het toch mis loopt.

In het algemeen

Hoewel we in deze tijden alles zo normaal mogelijk proberen af te handelen en we hier alles voor in het werk stellen, kan het onverhoopt toch voorkomen dat er iets net anders gaat dan u verwacht of gewend bent. In dat geval horen we dit uiteraard graag en hopen we op uw begrip.

Veel gestelde vragen bestellingen

Bestelling afhalen in de showroom van Interieurbeslag.nlUw bestelling kunt u afhalen nadat wij u hierover bericht hebben gestuurd. Indien u vooruit wilt betalen, dan zal dit zijn nadat uw betaling is ontvangen. Bij contante betalingen kan dit in de meeste gevallen al de dag na bestelling (er is geen pinautomaat aanwezig). Indien u spoed heeft met uw bestelling of het in uw schema wilt inplannen, laat dit dan even weten via de mail. In alle andere gevallen zullen wij u berichten zodra de bestelling klaar staat. 

Interieurbeslag.nl is te vinden aan de A58 in Roosendaal.

Vanuit Bergen op Zoom/Roosendaal:
1. Neem afslag 23 - Roosendaal Oost
2. Sla rechtsaf de Van Beethovenlaan op
3. Neem de 1e afslag links, de Rucphensebaan op
4. Neem de 1e afslag links, Ettenseweg op
5. Na 1,4 kilometer vindt u ons aan de rechter kant tussen Kuijpers intallaties en Maxaro.

Vanuit Breda:
1. Neem afslag 22 - Zegge
2. Neem de rotonde driekwart (3e afslag) de Onze lieve vrouwestraat op
3. Neem de 1e afslag op de rotonde rechts, de Rijksweg - zuid op
4. De Rijksweg - zuid gaat over in de Ettenseweg
5. Na 1,1 kilometer vindt u ons aan de linker kant tussen Maxaro en Kuijpers intallaties.


U kunt langs komen op het volgende adres:

Het afhalen van uw bestelling kan op het volgende adres:

Ettenseweg 68
4706 PB  Roosendaal
Noord Brabant

We zijn geopend op werkdagen:
Maandag 13:00 - 16:00 uur (alleen geopend voor afhalen)
Dinsdag 10:30 - 16:00 uur
Woensdag 10:30 - 16:00 uur
Donderdag 10:30 - 16:00 uur
Vrijdag 10:30 - 14:00 uur
Zaterdag en zondag gesloten

ER IS GEEN PINAUTOMAAT AANWEZIG!

Wij doen er alles aan om u een perfect product te leveren. Mocht een product desondanks niet aan uw verwachtingen voldoen, dan kan dit product geretourneerd of geruild worden. Daar zijn echter wel regels aan verbonden. U kunt uw bestelling binnen 14 dagen na ontvangst voor retour aanmelden via ons e-mail adres info@interieurbeslag.nl en binnen 30 dagen retourneren.

Retour aanmelden
In deze e-mail kunt u aangeven welke artikelen u wenst te retourneren. Vermeldt u dan ook a.u.b. duidelijk het artikelnummer, uw naam- en adresgegevens, het betreffende bestelnummer en uw bankgegevens. Wij accepteren retouren uitsluitend op de hier omschreven wijze en onbeschadigd. 

Verzenden
U kunt zelf het voor retour bestemde pakket aanbieden bij Postnl of een andere transporteur zoals DHL of DPD. Te allen tijde bent u als verzender verantwoordelijk voor het verzend- en afleverproces. We raden dan ook aan te zorgen dat u het pakket op z'n minst kunt traceren. Het retour sturen kan naar:

Interieurbeslag
Ettenseweg 68
4706PB  Roosendaal
Nederland

Het retourneren van een bestelling kan alleen naar bovenstaand adres en het direct retour sturen naar een parcelshop of ander afhaalpunt is helaas niet mogelijk. Indien een retourzending niet direct afgeleverd kan worden (bijvoorbeeld doordat het buiten onze openingstijden wordt aangeboden) en het pakket bij een afhaalpunt afgeleverd is, dan raden we aan ons dit zo snel mogelijk te melden om te voorkomen dat u het pakket weer retourgestuurd krijgt. Om dubbele verzendkosten en een langere retourperiode te voorkomen, graag bestellingen alleen retourneren naar het bovenstaande retouradres.

Voor het verwerken van de retourzending willen we graag vragen het ordernummer of factuurnummer toe te voegen aan de retourzending zodat we kunnen vaststellen van wie de retourzending afkomstig is. Dit kan middels een los papier, een kopie of de originele, meegestuurfde factuur of een model formulier zoals onderaan te vinden. Mocht dit ontbreken, dan kan het in de meeste gevallen alsnog bepaald worden, maar dan duurt het verwerken van een retour langer.

Verzendkosten
Zowel het zelf retour sturen als het op laten halen van een bestelling zijn niet gratis. De eventuele (initieel betaalde en gefactureerde) verzendkosten voor het heen sturen (naar u toesturen) worden wel vergoed indien de volledige bestelling wordt geretourneerd bij particuliere bestellingen. Omdat wij voorstander zijn van het zo bewust mogelijk online bestellen en zo min mogelijk onnodige milieubelasting nastreven, zijn wij van mening dat zowel zowel de koper als de verkoper verantwoordelijk zijn voor de kosten en milieubelasting.

Bij de eventuele optie van het op laten halen van een bestelling (in overleg) zijn wij genoodzaakt de verzendkosten door te berekenen. De kosten zijn afhankelijk van het type pakket en zijn op aanvraag. Het bedrag kan eventueel na overleg verrekend worden met eventuele retourproducten of overgemaakt worden. Na ontvangst van de betaling of bevestiging voor akkoord voor het verrekenen zullen we de vervoerder de afhaalopdracht geven en u berichten op welke dag u de vervoerder kunt verwachten. Bij het af laten halen via DHL is het helaas niet mogelijk een tijdstip of dagdeel te geven of af te spreken. Mocht het niet mogelijk zijn op uw adres of een alternatief adres om een hele dag het pakket af te laten halen, dan raden we aan het pakket zelf te versturen. Gelieve bij de betaling uw ordernummer en de tekst 'afhaalkosten' te vermelden en per mail een verzoek tot afhalen door te geven aan ons.

Voor het retour sturen van zakelijke bestellingen gelden dezelfde retourkosten. Waar de retourvoorwaarden voor particuliere aankopen ook wettelijk zijn geregeld en we ons hier uiteraard graag aan houden, zijn de retourvoorwaarden voor zakelijke aankopen iets afwijkend onder andere met betrekking tot de verzendkosten.

Toevoegen
Voor het verwerken van de retourzending willen we graag vragen het ordernummer of factuurnummer toe te voegen aan de retourzending zodat we kunnen vaststellen van wie de retourzending afkomstig is. Dit kan middels een los papier, een kopie of de originele, meegestuurfde factuur of een model formulier zoals onderaan te vinden. Mocht dit ontbreken, dan kan het in de meeste gevallen alsnog bepaald worden, maar dan duurt het verwerken van een retour langer.

Verpakken
Om beschadiging te voorkomen is het raadzaam om dezelfde verpakkingswijze te gebruiken als wij hanteren. Anders dan bij normaal gebruik kunnen de metalen producten bij slecht verpakken tijdens transport tegen elkaar aan stoten. Het materiaal en het oppervlak kunnen daardoor beschadigd raken. Zeker bij zwarte en geborsteld, blinkend en mat nikkelen en chromen producten kan het oppervlak onherstelbaar beschadigd raken. Ook dient de verpakking stevig genoeg te zijn zodat de producten tijdens het verzenden niet uit de verpakking kunnen raken.

Pakketten die geen standaard afmetingen hebben, zoals een pakket met stangen, zijn gevoeliger voor beschadiging tijdens transport. Het is in dat geval aan te raden het pakket op te laten halen of verzekerd terug te zenden. Te allen tijde bent u verantwoordelijk voor het goed verpakken en het voorkomen van beschadigingen. De kosten voor het zelf verzenden van de retouren komen voor uw eigen rekening.

Het retouradres is:

Interieurbeslag
Ettenseweg 68
4706PB  Roosendaal
Nederland

Zodra de retour gezonden artikelen bij ons binnen zijn, zullen we het aankoopbedrag voor de geretourneerde artikelen terugstorten.

Bij het retour sturen van bestellingen waarbij er initieel geen verzendkosten zijn gerekend en het eindbedrag van de niet geretourneerde producten onder EUR 100,- komt, kunnen er alsnog de standaard verzendkosten van het creditbedrag afgehaald worden.

Klachten en gebreken
Bij klachten, kunt u binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling een e-mail sturen naar info@interieurbeslag.nl. Wij zullen dan binnen 5 werkdagen contact met u opnemen en trachten uw klacht zo spoedig mogelijk op te lossen. 

Bij ontvangst van uw bestelling gaan we er vanuit dat u deze nakijkt. Mocht er iets ontbreken, verkeerd ontvangen zijn of niet goed ontvangen zijn, dan willen we u vragen dit binnen 14 dagen te melden. Om te voorkomen dat klachten of gebreken pas na langere tijd naar boven komen, raden we aan de bestelling goed na te kijken direct na ontvangst. Ontbrekende producten of onderdelen moeten ook voor een goede afhandeling binnen deze twee weken gemeld worden zodat we dit nog zo accuraat mogelijk kunnen nakijken (o.a. door een visuele check en het verzonden bruto en netto gewicht).

Indien uw klacht gegrond is zal het door u betaalde bedrag voor het betreffende artikel terug gestort worden of er zal u een ander product worden aangeboden, zonder het gebrek, wat in eerste instantie tot uw klacht leidde. De kosten voor het verzenden zijn voor uw eigen rekening, tenzij gezien de aard van uw klacht anders is overeengekomen. Wij zullen in dat geval de door u gemaakte verzendkosten na ontvangst van de artikelen op uw bankrekeningnummer overmaken. U dient uw retouren altijd voldoende te frankeren. Onvoldoende gefrankeerde retourzendingen worden door ons niet in ontvangst genomen.

Gebruikte en/of beschadigde producten
Producten welke zijn gebruikt of zijn beschadigd, kunnen, ook binnen het retourtermijn in principe niet retour gestuurd worden. Als producten beschadigd zijn door bijvoorbeeld gebruik, onzorgvuldig handelen of montage, dan zijn deze voor ons niet meer bruikbaar. In sommige gevallen kunnen we nog kijken wat mogelijk is en we horen het dan ook graag indien u een beschadigd of gebruikt product wilt retourneren (binnnen het retourtermijn). Bij het retour ontvangen van beschadigde en/of gebruikte producten welke niet vooraf zijn gemeld, kunnen we deze helaas niet verwerken. Uiteraard laten we u dit dan weten en staat het u vrij deze producten weer op te halen.

Producten op maat
Producten welke op maat gemaakt worden, zoals deurplaten met een gat met een afwijkende maat,(espagnolet-)stangen korter dan een meter of buis, worden niet teruggenomen. Bij stangen of buis met een lengte langer dan één meter wordt per geval bekeken of deze retour genomen kunnen worden.

Voor het retour sturen van zakelijke bestellingen gelden dezelfde retourkosten. Waar de retourvoorwaarden voor particuliere aankopen ook wettelijk zijn geregeld en we ons hier uiteraard graag aan houden, zijn de retourvoorwaarden voor zakelijke aankopen iets afwijkend onder andere met betrekking tot de verzendkosten.

Modelformulier
Een modelformulier voor uw retour is te vinden via de link Modelformulier retouren Interieurbeslag. Dit formulier is niet verplicht, maar dient als handvat voor uw retourzending. Wel is het belangrijk op zijn minst duidelijk uw ordernummer toe te voegen in de retourverpakking. Op die manier kunnen we uw retourzending snel en goed verwerken.

Wij doen er alles aan om uw bestelling goed en compleet te verzenden. Mocht binnen uw bestelling onverhoopt toch een verkeerd product toegevoegd zijn of een product ontbreken, dan gelieve dit z.s.m. en uiterlijk binnen 14 dagen te melden per Email via ons e-mail adres klantenservice@interieurbeslag.nl.

In deze e-mail kunt u aangeven welke artikelen verkeerd zijn ontvangen of ontbreken. Vermeldt u dan ook a.u.b. duidelijk het artikelnummer, uw naam- en adresgegevens en het betreffende ordernummer.

Bij een verkeerd ontvangen product zullen we er z.s.m. voor zorgen dat deze wordt vervangen.

Bij het ontbreken van een product wordt, indien nodig, op basis van het geregistreerde, exacte netto en bruto gewicht, een visuele controle, de controle in het systeem en/of na overleg met de betreffende emballage medewerker nagaan of het product wel of niet aan de zending is toegevoegd. Aangezien na verloop van tijd producten ook kwijt kunnen raken na ontvangst en het moeilijker te achterhalen wordt op de emballage afdeling raden we aan direct na ontvangst van uw bestelling deze te controleren en uiterlijk binnen de gestelde 14 dagen (en bij voorkeur binnen 7 dagen) het manco te melden via ons e-mail adres klantenservice@interieurbeslag.nl.

Veel gestelde vragen producten

Zowel de nikkelen als chromen afwerking (blinkend/gepolijst of geborsteld/mat) komen voor bij modern beslag als bij klassieke modellen. Nikkel heeft een iets zachtere kleur en een lichte, gele gloed en chroom is een hardere, meer heldere kleur met een blauw-witte gloed. Het verschil qua uiterlijk is klein en voornamelijk te zien als ze naast elkaar gehouden worden.

Door het zachte uiterlijk van nikkel is dit vaak de gekozen kleur voor binnen en door de weersbestendigheid van chroom is dit vaak de gekozen kleur voor buiten en voor vochtige ruimtes. Indien de kleuren niet direct naast elkaar gebruikt worden, dan zijn ze in principe ook door elkaar te gebruiken.

Op de site zijn verschillende tonmodel deurkrukken te vinden waarvan er twee erg op elkaar lijken: Het tonmodel en het korte tonmodel.

Tonmodel
De tonmodel deurkruk (niet kort) heeft een lengte van 110mm, komt 68mm naar voren en heeft een tonvormig tussenstuk met een dikste diameter van ongeveer 20mm. 

Tonmodel kort
De deurkruk tonmodel kort staat iets dichter op de deur (55mm naar voren), heeft een tonvormig tussenstuk met een kleinere diameter van 19mm en heeft een iets puntigere hoek. De lengte van de deurkruk is wel hetzelfde (110mm).

De kleur brons antiek is bij bijna alle producten een natuurlijke kleurafwerking op messing en in principe is de kleur dan ook hetzelfde. Omdat het een natuurlijke afwerking is, kan er onderling echter wel een minimaal verschil ontstaan. Bij orders proberen we de producten onderling zo goed mogelijk op elkaar aan te passen.

De huisnummers/cijfers en de letters zonder gaatjes voor de montage met schroefjes aan de voorzijden kunnen aan de achterzijde met boutjes vastgezet worden of verlijmd worden.

Er vanuit gaande dat de ondergrond goed vast zit, dan kunnen de letters verlijmd worden. Voor een stevige montage zonder boutjes kunt u eventueel de cijfers aan kleine nageltjes hangen in combinatie met het verlijmen. U kunt dan de tekst op zijn kop neer te leggen en de gaatjes op een vel papier te markeren (met pen of door deze door te prikken). Met dit sjabloon kunt u vervolgens kleine, korte nageltjes uitzetten ter ondersteuning op het verlijmen.

De klassieke deurkrukken op de site zijn, net zoals nagenoeg alle deurkrukken op de site, niet geveerd. De krukken zijn zo oorspronkelijk mogelijk gemaakt met minimale aanpassingen. Bij goede sloten in de deur is een veer ter ondersteuning van de kruk, net zoals dat oorsponkelijk ook niet nodig was, normaal gesproken nu ook niet nodig.

Mocht de veer in het slot goed/stevig zijn en de kruk toch iets hangen, dan is er mogelijk minimale ruimte tussen het vierkante gat en de vierkante pen. De krukken worden geleverd met 8mm pennen welke 7,8mm zijn wat de standaard is voor Nederlandse sloten. Mocht het vierkante gat ouder zijn of mocht het een afwijkend slot zijn, dan kan eventueel een iets dikkere pen (0,1-0,2mm dikker) toegepast worden.

De klassieke krukken op de site worden standaard geleverd zonder kunststof ringetjes zoals de oorspronkelijke modellen en normaal gesproken is dat ook niet nodig. Naar ons inzien passen deze kunststof ringetjes ook niet bij deze deurkrukken.

Mocht u toch de voorkeur hebben voor het gebruik van ringetjes, dan zijn deze ringetjes eventueel los te bestellen via de link nylon-ringetjes-voor-deurkrukken-wit-15mm-of-18mm-per-4-stuks.

Goed onderhoud is belangrijk voor de levensduur van uw interieurbeslag. Per kleur en per materiaalsoort zijn er verschillende manieren van onderhoud en gebruik. Ook de omgeveingsfactoren spelen een rol in de keuze, de levensduur en het onderhoud van de producten en de afwerking. 

Onderhoud van zwart beslag

Knop industrieel zwart poeder coatingHet meeste zwarte interieurbeslag op de site is voorzien van een zwarte poedercoating. Deze afwerking wordt als poerder aangebracht op de producten en in een oven gevormd tot een harde laag. Deze coating is een hardere laag dan bijvoorbeeld verf en is daardoor eventueel ook geschikt voor een vochtige omgeving. Zeker op gietijzer kan het onderliggende materiaal in een vochtige omgeving bij slijtage of beschadiging gaan oxideren. Bij bijvoorbeeld zwarte deurkrukken is het ook belangrijk de onbedekte delen (o.a. de schroefgaatjes) te voorzien van bescherming. Dit kan bijvoorbeeld neutrale siliconnenspray, was of vaseline zijn waar geen zuren in zitten of andere stoffen die de het materiaal en de poeder coating kunnen aantasten. Bij zwart op messing kan het onderliggende materiaal niet gaan roesten bij slijtage en beschadiging.

Bij buitengebruik kan de zwarte kleur ook doffer worden en vergrijzen in de loop der tijd. Het veranderen van uiterlijk is deels op te lossen en te voorkomen door de zwarte laag te voorzien van een beschermende laag. Hiervoor kunnen dezelfde beschermende materialen gebruikt worden als hierboven genoemd.

De zwarte afwerking kan het beste met lauwwarm water en een zachte doek afgenomen worden. Bij verontreiniging kan eventueel een klein beetje neutrale zeep (of neutraal afwasmiddel) toegevoegd worden aan het water. Andere schoonmaakmiddelen kunnen de afwerking aantasten waardoor deze doffer, grijzen er dunner kan worden. Dit heeft invloed op de levensduur van de afwerking.

Onderhoud roestkleurig beslag

Roest afwerking op gietijzeren roosterAlle producten op de site met een afwerking in roest zijn gemaakt van ijzer met een natuurlijke roestafwerking. Het roest is afgewerkt met een coating om de laag te beschermen en te zorgen dat het roest niet afgeeft. Aangezien het een natuurlijke afwerking betreft, kan het ijzer verder roesten op plekken waar de coating beschadigd of versleten raakt. Bij gebruik binnen in normale omstandigheden zal dit roesten nauwelijks zichtbaar en merkbaar zijn. Mocht het oppervlak na verloop van tijd iets schraler aan gaan voelen, dan raden we aan het product te voorzien van een een nieuwe laag transparante lak of een zuurvrije laagje neutrale was, vaseline of siliconen die geschikt is voor toepassing op ijzer en lak.

Aangezien het roestige beslag in een vochtige omgeving verder kan roesten, raden we af dit beslag buiten te gebruiken of in vochtige ruimtes. Hoewel het materiaal van de roest producten onder normale omstandigheden (zonder zilte/zoute lucht of zuur) nog steeds een lange levensduur kan hebben, zal door het oxideren roestvorming ontstaan. Het roest kan door druppelvorming roeststrepen achterlaten op het onderliggende materiaal.

De roest finish kan ook het beste met lauwwarm water en een zachte doek afgenomen worden. Bij verontreiniging kan, net zoals bij het overige ijzeren beslag met een coating eventueel een klein beetje neutrale zeep toegevoegd worden aan het water. Andere schoonmaakmiddelen kunnen de afwerking aantasten waardoor het product makkelijker kan gaan roesten.

Onderhoud tinkleurig beslag

tinkleurige greep van industrieel blank ijzerVoor de tinkleurige producten geldt in principe hetzelfde als voor het roestkleurig beslag. Deze producten zijn ook gemaakt van blank ijzer met een vergelijkbare coating als de roestkleurige producten. Deze metaal grijze producten kunnen bij slijtage en beschadiging van de finish ook gaan roesten en kunnen dan ook beter niet buiten of in vochtige ruimtes gebruikt worden. Als alternatief kunnen hier zilver antieke producten voor gebruikt worden.

Het onderhoud en schoonmaken kan ook met lauwwarm water, een zachte doek en eventueel met neutrale zeep of neutraal afwasmiddel.

Onderhoud brons antiek interieurbeslag

De brons antieke kleur is een natuurlijke verkleuring van messing. Doordat messing niet kan roesten, is dit een materiaal dat breed toegepast kan worden en nauwelijks gevoelig is voor weersinvloeden. Dit is dan ook ideaal voor gebruik buiten en zelfs in de buurt van zout of brak water. Het brons antieke beslag kent daardoor minder strikte adviezen qua onderhoud.

Deurkruk brons antiek gemaakt van messingDe manier van gebruik en schoonmaken kan wel invloed hebben op de kleurafwerking. Bij intensief gebruik zal de kleur brons antiek lichter en geler worden. Ditzelfde geldt ook voor intensief reinigen. Brons antiek interieurbeslag dat weinig wordt aangeraakt, zal daarentegen langzaam donkerder worden. 

Beslag dat donkerder wordt, kan op kleur gehouden worden door het product iets op te poetsen zodra de verkleuring waarneembaar en ongewenst donker is. Beslag dat te licht wordt door intensief gebruik, kan eventueel omgeruild worden met eenzelfde product dat weinig aangeraakt wordt. Bij intensief gebruik kan er ook voor gekozen worden het product te voorzien van een coating. Het nadeel hiervan is dat op de plekken waar de coating versleten of beschadigd is, verkleuring ontstaat. Dit geeft een groter contrast met het nog beschermde deel.

Uit onderzoek is ook gebleken dat het hoge aandeel van koper in messing zorgt voor een antibacteriële werking. Al in de negentiende eeuw is dit effect ontdekt en uit recent onderzoek blijkt dit in de practijk ook te kloppen. Waar materialen als RVS, ijzer (eventueel met afwerking), nikkel en chroom deze eigenschap niet heeft, worden bacteriën op kamertemperatuur snel onschadelijk op messing. Niet voor niets is messing en brons antiek al eeuwen lang favoriet.

Voor de montage van de wc-sluiting kunt u de volgende stappen volgen:
1. Bepaal de hoogte voor de wc-sluiting: traditioneel werd deze ongeveer op schouderhoogte geplaatst.
2. Bepaal de afstand tot de zijkant van de deur. Dit is afhankelijk van de ruimte tussen de aanslag in het kozijn en de zijkant van de deur. Normaal gesproken is de afstand tussen het hart van het gat en de zijkant van de deur tussen de 40mm en 45mm. De overslag moet goed in of voorbij het kozijn vallen, maar ook niet te ver.
3. Boor een gat van minimaal 15mm en maximaal 20mm op de juiste plek.
4. Plaats eerst de overslag op de deur met het ronde deel aan de achterzijde in het gat. Kijk goed dat het gat in de deur niet meer zichtbaar is aan de bovenzijde van de wc-sluiting. Zorg dat de sluiting recht hangt en goed kan draaien.
5. Bepaal de plaats van het aanslaghaakje of het aanslagplaatje.
a. Haakje: Bij een haakje is dit op de plek waar de sluiting achter kan vallen: dit is éénvoudig te bepalen door de deur te sluiten en het haakje op de juiste plek te monteren.
b. Plaatje: Bij een plaatje kan de overslag met de deur in gesloten positie zo ver mogelijk gesloten worden zodat deze tegen het kozijn rust. Een paar milimeter aan de bovenzijde van de plek waar de overslag het kozijn raakt is de positie van de bovenzijde van de sleuf. De te maken sleuf kan nu bepaald worden door de sleuf van het plaatje over te nemen op het kozijn.
Het is aan te raden niet te groot te beginnen en eventueel de sleuf in tweede instantie nog een fractie hoger of lager te maken. Na het aanbrengen van de sleuf (met een beitel en boor of sleuvenfrees) kan de wc-sluiting getest worden. Doordat het plaatje groter is dan de sleuf, is er een paar milimeter rondom waarmee een iets te groot gat nog afgedekt kan worden.
Zodra de sleuf de juiste plaats en afmeting heeft, kan eventueel het inlaatplaatje aan de buitenzijde afgetekend worden. Het plaatje kan dan uitgebeiteld worden zodat het plaatje mooi verzonken in het hout gemonteerd kan worden.

De WC-sluiting zou vanaf nu moeten werken en aan de buitenzijde kan nu het vrij/bezet deel geplaatst worden.


6. De vensterplaat met het gat kan nu over de pen geschoven worden en daarna het wit/zwarte vrij/bezet plaatje. Met eenveertje kunnen deze twee onderdelen vastgezet worden: het zwarte veertje kan nu over het sleufje in de pen geschoven worden.
7. Indien de pen al op maat voor een deur van 40mm besteld is, dan kunt u de buitenkant nu direct op de deur plaatsen. Indien u een volle penlengte heeft besteld, dan kunt u de buitenzijde in de deur steken om te bepalen hoeveel ruimte er zit tussen de deur en de achterzijde van de vensterplaat. Dit is de overlengte van de pen die er met een ijzerzaag afgezaagd kan worden.
Aan te raden is om de overslag goed te testen voordat de twee schroefjes vastgezet worden. Als de buitenkant niet op de juiste plaats gemonteerd is, dan kan de overslag wringen en minder soepel werken.


Na het vastschroeven van het buitendeel zou de wc-sluiting compleet moeten werken aan zowel de binnenzijde als de buitenzijde.

Een klassieke deurkruk monteren kunt u met de volgende stappen doen:

1. Verwijder de oude deurkruk en werk eventueel een afdruk in het hout af indien deze niet wordt afgedekt door de nieuwe rozetten.Soms is de deur opnieuw schilderen voldoende, maar in sommige gevallen kan een diepere afdruk ook met houtvuller glad gemaakt worden.

2. Monteer de nieuwe deurkruk met rozetten op de deur zonder de rozetten vast te zetten. De deurkruk kan losgemaakt worden door het inbusschroefje los te draaien met een inbussleuteltje van 2.5mm of 3mm (dit hangt af van het type deurkruk). Bij het vastzetten van de kruk is het belangrijk het schroefje niet te strak aan te draaien om de draad niet te beschadigen (vast is vast). Mocht het schroefje uit de kruk zijn gekomen, dan is het oko belangrijk het schroefje goed terug te plaatsen en deze met niet teveel kracht erin te draaien. Als er weerstand is, dan zit het schroefje waarschijnlijk niet goed in de draad en kan de draad beschadigen.

3. Bepaal of de vierkante pen van 8mm op de juiste lengte is voor uw deur en of de rozetten goed aansluiten op de deur. Indien de krukken niet netjes tegen de rozetten komen, dan is de pen wellicht te lang. De pen is in te korten door deze af te zagen met een ijzerzaag waarbij goed inklemmen aan te raden is. Kortere en langere pennen zijn eventueel ook te bestellen via de site.

4. Als de kruk netjes op de deur zit, dan kunnen de rozetten gemonteerd worden. Er kan in deze fase op de volgende punten gelet worden:
a. De kruk kan enigzins hangen: Dit ligt aan beweging in het slot of aan ruimte tussen de pen en het slot. Onderaan deze pagina is hier meer informatie over te vinden.
b. De kruk kan niet volledig in de rozet als de rozetten tegen de deur aan zitten: Het is mogelijk dat het gat in de deur rond het krukgat kleiner is dan 18mm. De kruk valt dan niet volledig in de deur en het gat rond het krukgat dient dan iets ruimer geboord te worden (we raden een gat van minimaal 20mm aan).

5. Houdt de rozetten aan beide zijden op de juiste plaats en markeer de 2 of 4 gaten met bijvoorbeeld een priem of spijker. Bij klassieke deurkrukken is er vaak een minimale speling tussen de kruk en de rozetten. Hoewel deze minimale speling bij het karakter van de krukken hoort, is dit éénvoudig op te lossen door de rozetten aan beide zijden zo hoog mogelijk te plaatsen zodat de kruk als het ware in de rozetten hangt.

6. Haal de kruk weer van de deur en boor de gaatjes voor. Voor 3mm schroefjes kunt u met een boortje van 2mm-2,5mm voorboren en bij 3,5mm schroefjes met een 2,5mm-3mm boortje. Hoe harder het hout, hoe beter en groter er voorgeboord moet worden.

7. De deurkruk kan nu terug geplaatst worden waarbij wederom de inbusboutjes voorzichtig vastgezet moeten worden om beschadiging te voorkomen (vast is vast).

8. De rozetten kunnen nu met de meegeleverde schroefjes vastgezet worden. Om beschadiging van de schroefjes te voorkomen, raden we aan een zo goed in de sleuf mogelijk passende schroevendraaier te gebruiken. Het gebruik van een schroeftol/schroefmachine raden we af omdat het kopje sneller zal beschadigen en deze warm kan worden waardoor deze zwakker kan worden.

De deurkruk zou nu goed gemonteerd moeten zijn.

De volgende problemen kunnen zicht voordoen na de montage van de kruk:
A. De deurkruk hangt:

  • Controleer of er speling zit tussen de vierkante pen en het vierkante gat in het slot. Als hier veel speling in zit, dan kan een iets grotere pen een oplossing bieden. Standaard pennen zijn ongeveer 7,8mm voor in een gat van 8mm. Als het gat groter is dan 8mm, dan kan een pen van 7,9-8mm gebruikt worden.
  • Er kan beweging zitten in het slot die veroorzaakt wordt door een oude, versleten of te zwakke veer. Een minimale beweging zit standaard in een slot, maar als de kruk echt hangt en het ligt niet aan ruimte tussen de pen en het slot (zie punt hierboven), dan is dit alleen op te lossen door het slot te vervangen of een hulpveer te plaatsen indien hier ruimte voor is.

B. De deurkruk komt makkelijk los:

  • Als door gebruik de kruk los komt, dan kan het zijn dat het schroefje net wat speling heeft of de draad in de kruk beschadigd is geraakt. We raden aan om het inbusschroefje te borgen met borglijm of een andere niet te sterke lijm zodat het schroefje vast blijft. Er komt niet veel kracht op het schroefje en borgen is normaal gesproken de oplossing.
  • Indien de draad te beschadigd is geraakt door hard aandraaien of het verkeerd terug plaatsen van het schroefje, dan kan in sommige gevallen nog een grotere draad in de kruk gezet worden zodat de kruk weer te gebruiken is.

C. De schroefjes breken af tijdens de montage:

  • De schroefjes voor messing deurkrukken zijn gemaakt van messing en daardoor zachter. Hoewel we degelijke schroefjes voor de industrie meeleveren met de deurkrukken, blijft messing door de zachtheid gevoeliger voor breuk. Zeker bij hard hout moet er goed, diep genoeg en ruim genoeg voorgeboord worden. Voor 3mm schroefjes kunt u met een boortje van 2mm-2,5mm voorboren en bij 3,5mm schroefjes met een 2,5mm-3mm boortje.

D. Er zit speling tussen de kruk en de rozetten:

  • Bij met name gietijzeren krukken is er doorgaans een minimale speling tussen de rozetten en krukken waardoor er beweging kan ontstaan in de kruk. Hoewel een beetje beweging past bij de klassieke deurkrukken, kan dit relatief éénvoudig voorkomen worden. Indien de rozetten aan beide zijden zo hoog mogelijk geplaatst worden, dan hangen de krukken als het ware netjes in de rozetten. Let er in dat geval wel op dat de krukken nog wel kunnen bewegen zonder weerstand: in dat geval zal de rozet een fractie minder hoog gemonteerd moeten worden.

Eigenschappen van de klassieke deurkrukken

De klassieke deurkrukken op onze site hebben een zo oorspronkelijk mogelijk uiterlijk en worden zowel op de traditionele manier gemaak als gemonteerd. Het monteren van klassieke krukken is daardoor in veel gevallen ook net iets anders dan de montage van moderne en/of massa geproduceerde krukken. Aangezien er geen hulpveren in de klassieke krukken zitten (dit is bij een goed slot ook niet nodig zoals dit vroeger ook niet het geval was), de onderdelen niet volledig machinaal met een machinaal haalbare maattolerantie geproduceerd worden en ook geen moderne nylon ringetjes toegepast worden (deze zijn wel los te vinden en te bestellen op de site, maar passen naar ons inzien niet bij de klassieke krukken en zijn ook niet nodig zoals dit vroeger ook niet werd toegepast), kan er wel een minimale beweging ontstaan na montage die bij een moderne kruk niet of nauwelijks voorkomt. Deze beweging is echter bij een juiste montage wel zo minimaal mogelijk te houden.

Gietijzeren krukken

Bij met name gietijzeren krukken is er doorgaans een minimale speling tussen de rozetten en krukken waardoor er beweging kan ontstaan in de kruk. Hoewel een beetje beweging past bij de klassieke deurkrukken, kan dit relatief éénvoudig voorkomen worden. Indien de rozetten aan beide zijden zo hoog mogelijk geplaatst worden, dan hangen de krukken als het ware netjes in de rozetten. Let er in dat geval wel op dat de krukken nog wel kunnen bewegen zonder weerstand: in dat geval zal de rozet een fractie minder hoog gemonteerd moeten worden.

Massief messing krukken

Bij de massief messing krukken worden in de meeste gevallen ook massief messing schroefjes geleverd zodat de schroefjes dezelfde eigenschappen hebben als de krukken. Hoewel we kwalitatief hoogwaardige meubelschroefjes meeleveren, is massief messinf een zachter materiaal dan bijvoorbeeld ijzer of RVS. Bij messing schroefjes is het van belang dat er goed voorgeboord wordt en dat de schroefjes er met beleid (lage snelheid en recht) in geschroefd worden. En hoe harder het hout, hoe belangrijker het juist erin schroeven is. Indien een schroefje ook na voorboren en met lage snelheid alsnog breekt, dan kan het hout te hard zijn voor een goede montage. In dat geval raden we aan ijzeren schroefjes te gebruiken (deze worden niet meegeleverd of nageleverd).

Penlengte

De meegeleverde pennen zijn in de meeste gevallen bedoeld voor 40mm deurkdikte. Soms kan de deurdikte of de penlengte afwijken en in dat geval kunt u de pen op maat afzagen met een ijzerzaag. Gezien de hardheid van de pen raden we aan de pen in te klemmen om het afzagen te vergemakkelijken. Kortere en langere pennen zijn ook los te vinden en te bestellen op de site.

Mocht u tegen een probleem aanlopen tijdens de montage of advies wensen m.b.t. de montage, dan kunt u uiteraard altijd contact met ons opnemen via het contactformulier.

De brons antieke kleur is een natuurlijke verkleuring van massief messing. En deze tijdloze en bijzondere kleurafwerking komt overeen met messing producten die al decennia of zelfs eeuwen gebruikt en toegepast zijn. Het mooie en unieke aan deze natuurlijke kleur is dat het massieve materiaal eronder hetzelfde is. Hierdoor zal een kras of slijtage langzaam weer in dezelfde kleur veranderen. Uit onderzoek blijkt ook dat messing beslag nog een andere goede eigenschap heeft. Bacteriën zouden veel sneller onschadelijk worden op koper dan op bijvoorbeeld RVS. En koper is dan weer het belangrijkste bestanddeel van massief messing. Nog een goede reden dus om te kiezen voor brons antiek interieurbeslag.

De natuurlijke afwerking van brons antiek

De kleur brons antiek is de natuurlijke verkleuring van massief messing en hierdoor hebben de producten ook de positieve eigenschappen van het messing. Er wordt bewust geen chemische coating over de afwerking gezet zodat deze eigenschappen behouden blijven, de kleur het beste tot zijn recht komt en zodat er bij beschadiging van de chemische coating geen onnatuurlijke, donkere krassen of plekken ontstaan. Doordater geen chemische coating op de producten zit, kan de brons antieke kleur in de loop der jaren we donkerder worden. En daarnaast kan de brons antieke kleur door gebruik ook lichter worden. Zeker op plekken waar het product veel aangeraakt wordt, zal het oppervlak weer richting de oorspronkelijke messingkleur gaan. Dit is eventueel op te lossen door de producten te behandelen met bijvoorbeeld schoonmaakazijn waardoor het proces van donker worden sterk wordt versneld. Een andere optie is bij bijvoorbeeld deurkrukken deze ééns in de tijd om te ruilen met een kruk die weinig gebruikt wordt zodat de lichtere kruk weer langzaam donkerder kan worden.

Brons antiek is een unieke en natuurlijke kleur die ook buiten toegepast kan worden

Ook kunnen deze messing producten buiten toegepast worden. Messing heeft als eigenschap dat het niet kan roesten. De brons antieke kleur zal alleen maar intenser en mooier worden na verloop van tijd. De kleur wordt donkerder en is zeer eenvoudig weer lichter te poetsen in de gewenste tint. Deze eigenschappen zorgen er voor dat het interieurbeslag in deze kleur ook op bijvoorbeeld buitenkeukens en buitendeuren gebruikt kan worden. Daarnaast kan het ook op poorten of als bootbeslag gebruikt worden.

Bij messing producten worden in de meeste gevallen messing schroefjes meegeleverd waardoor ze dezelfde materiaaleigenschappen hebben als de producten. De messing schroefjes zijn kwaliteitsschroefjes welke voor de meubelindustrie zijn bedoeld. Doordat de bijpassende schroefjes van massief messing zijn gemaakt, zijn ze echter ook zachter dan bijvoorbeeld een ijzeren of stalen schroef. Bij messing schroefjes is het van belang dat er goed voorgeboord wordt en dat de schroefjes er met beleid (lage snelheid en recht) in geschroefd worden. En hoe harder het hout, hoe belangrijker het juist voorboren en erin schroeven is. Bij harde houtsoorten zoals bijvoorbeeld eiken of hardhout is het extra lastig en soms niet mogelijk kleinere messing schroefjes te gebruiken. U kunt het proberen met vet om de weerstand te verlagen en anders raden we aan ijzeren of stalen schroefjes te gebruiken (deze worden niet mee- of nageleverd).

Veel gestelde vragen account

Afhankelijk van de betalingswijze kunt u in de meeste gevallen de dag nadat wij uw betaling binnen hebben uw besteling verwachten. Dit met uitzondering van zaterdagen, zondagen en feestdagen waarop er geen bestellingen worden verstuurd. Sommige producten moeten nog afgewerkt worden waardoor er soms enkele dagen vertraging kan zijn. Wij zullen hierover, indien het langer dan drie dagen duurt, direct contact met u opnemen.

 

 

 

U krijgt een Email van de vervoerder DHL met daarin een tijdsindicatie van 2-3 uur waarop u uw bestelling kunt verwachten. Mocht u niet thuis zijn of indien er andere problemen met het afleveren zijn, dan krijgt u bericht voor het maken van een nieuwe bezorgafspraak.

Uw bestelling kunt u afhalen nadat wij u hierover bericht hebben gestuurd. Indien u vooruit wilt betalen, dan zal dit zijn nadat uw betaling is ontvangen. Bij contante betalingen kan dit in de meeste gevallen al de dag na bestelling (er is geen pinautomaat aanwezig). Indien u spoed heeft met uw bestelling of het in uw schema wilt inplannen, laat dit dan even weten via de mail. In alle andere gevallen zullen wij u berichten zodra de bestelling klaar staat.

 

 

Interieurbeslag.nl is te vinden aan de A58 in Roosendaal.

Vanuit Bergen op Zoom/Roosendaal:
1. Neem afslag 23 - Roosendaal Oost
2. Sla rechtsaf de Van Beethovenlaan op
3. Neem de 1e afslag links, de Rucphensebaan op
4. Neem de 1e afslag links, Ettenseweg op
5. Na 1,4 kilometer vindt u ons aan de rechter kant tussen Kuijpers intallaties en Maxaro.

Vanuit Breda:
1. Neem afslag 22 - Zegge
2. Neem de rotonde driekwart (3e afslag) de Onze lieve vrouwestraat op
3. Neem de 1e afslag op de rotonde rechts, de Rijksweg - zuid op
4. De Rijksweg - zuid gaat over in de Ettenseweg
5. Na 1,1 kilometer vindt u ons aan de linker kant tussen Maxaro en Kuijpers intallaties.


U kunt langs komen op het volgende adres:

Het afhalen van uw bestelling kan op het volgende adres:

Ettenseweg 68
4706 PB  Roosendaal
Noord Brabant

We zijn geopend op werkdagen:

Maandag 13:00 - 16:00 uur (alleen geopend voor afhalen)

Dinsdag 10:30 - 16:00 uur

Woensdag 10:30 - 16:00 uur

Donderdag 10:30 - 16:00 uur

Vrijdag 10:30 - 14:00 uur

Zaterdag en zondag gesloten

 

ER IS GEEN PINAUTOMAAT AANWEZIG!

U kunt betalen via een handmatige overboeking, iDEAL, rembours of contant bij afhalen. 

Bij handmatige overboeking kan het bedrag overgemaakt worden op bankrekeningnummer NL29INGB0673143996 (ING 67.31.43.996). Gelieve uw naam en bestelnummer erbij te zetten. 


Voor buitenlandse betalingen buiten Nederland dient u het IBAN en swift/BIC nummer te gebruiken:
IBAN: NL29INGB0673143996
Swift/BIC: INGBNL2A
(Bij het niet gebruiken van het IBAN en BIC nummer voor buitenlandse betalingen zijn de gemaakte kosten voor de betaling voor rekening van de koper)

Belgische rekeninghouders kunnen het bedrag overboeken op onze Belgische bankrekening onder vermelding van het factuurnummer op rekening BE78363073656786 (ING 363-0736567-86) t.n.v. Interieurbeslag.nl te Brussel. Voor een overboeking binnen België op deze rekening is geen swift nodig.

Bij contante betalingen bij afhalen willen wij u graag vragen zo gepast mogelijk te betalen. Wij hebben geen pinautomaat.

U kunt ook met het betalingssysteem iDEAL betalen. Meer informatie over iDEAL vindt u bij 'Wat is iDEAL en hoe werkt het ?'.

Bij een betaling via iDEAL gaat u naar uw eigen bankomgeving nadat u de bestelling heeft bevestigd. Nadat u de betaling in uw eigen betalingsomgeving heeft afgerond, komt u automatisch terug op de site Interieurbeslag.nl.

De producten die u kunt bestellen op Interieurbeslag.nl worden geleverd zoals omschreven. In de meeste gevallen betekent dit dat het product compleet is en direct gebruikt/verwerkt kan worden.

Bij deurkrukken wordt aangegeven of de rozetten erbij zitten of dat ze er los bijbesteld kunnen worden. Standaard wordt bij een paar deurkrukken een vierkante stift van 8mm geleverd. De rozetten worden standaard met schroefjes geleverd in dezelfde kleur.

Knoppen en grepen die met boutjes worden vastgezet, worden geleverd met boutjes voor een standaard materiaaldikte van 18-20mm (vaak M4x25mm of M6x25mm boutjes). De meest voorkomende dikte voor keukens en meubels. Mocht bij u de knop of greep op een andere materiaaldikte gemonteerd moeten worden, dan kunt u zonder meerprijs langere of kortere boutjes geleverd krijgen. Gelieve in dat geval een opmerking te plaatsen wat de dikte van het materiaal is tijdens het afronden vande bestelling.

Enkele producten worden zonder schoefjes of boutjes geleverd als de bevestiging afhankelijk is van de ondergrond. Dit staat altijd vermeld in de omschrijving en vaak in de titel met de aanduiding zs.

U kunt uiteraard altijd per Email contact opnemen mocht u twijfelen of u nog iets nodig heeft bij een product.

U kunt uw wachtwoord zelf wijzigen via uw account, door in te loggen via deze link. Bij Overzicht vindt u onder het overzicht van recente orders uw contactgegevens met daaronder de link 'Wachtwoord wijzigen'.

Wij doen er alles aan om u een perfect product te leveren. Mocht een product desondanks niet aan uw verwachtingen voldoen, dan kan dit product geretourneerd of geruild worden. Daar zijn echter wel regels aan verbonden. U kunt uw bestelling binnen 14 dagen na ontvangst voor retour aanmelden via ons e-mail adres info@interieurbeslag.nl en binnen 30 dagen retourneren.

Retour aanmelden
In deze e-mail kunt u aangeven welke artikelen u wenst te retourneren. Vermeldt u dan ook a.u.b. duidelijk het artikelnummer, uw naam- en adresgegevens, het betreffende bestelnummer en uw bankgegevens. Wij accepteren retouren uitsluitend op de hierboven omschreven wijze en onbeschadigd. 

Verzenden
U kunt zelf het voor retour bestemde pakket aanbieden bij Postnl of een andere transporteur zoals DHL of DPD. Te allen tijde bent u als verzender verantwoordelijk voor het verzend- en afleverproces. We raden dan ook aan te zorgen dat u het pakket op z'n minst kunt traceren. Het retour sturen kan naar:

Interieurbeslag
Ettenseweg 68
4706PB  Roosendaal
Nederland

Het retourneren van een bestelling kan alleen naar bovenstaand adres en het direct retour sturen naar een parcelshop of ander afhaalpunt is helaas niet mogelijk. Indien een retourzending niet direct afgeleverd kan worden (bijvoorbeeld doordat het buiten onze openingstijden wordt aangeboden) en het pakket bij een afhaalpunt afgeleverd is, dan raden we aan ons dit zo snel mogelijk te melden om te voorkomen dat u het pakket weer retourgestuurd krijgt. Om dubbele verzendkosten en een langere retourperiode te voorkomen, graag bestellingen alleen retourneren naar het bovenstaande retouradres.

Voor het verwerken van de retourzending willen we graag vragen het ordernummer of factuurnummer toe te voegen aan de retourzending zodat we kunnen vaststellen van wie de retourzending afkomstig is. Dit kan middels een los papier, een kopie of de originele, meegestuurfde factuur of een model formulier zoals onderaan te vinden. Mocht dit ontbreken, dan kan het in de meeste gevallen alsnog bepaald worden, maar dan duurt het verwerken van een retour langer.

Verzendkosten
Zowel het zelf retour sturen als het op laten halen van een bestelling zijn niet gratis. De eventuele (initieel betaalde en gefactureerde) verzendkosten voor het heen sturen (naar u toesturen) worden wel vergoed indien de volledige bestelling wordt geretourneerd bij particuliere bestellingen. Omdat wij voorstander zijn van het zo bewust mogelijk online bestellen en zo min mogelijk onnodige milieubelasting nastreven, zijn wij van mening dat zowel zowel de koper als de verkoper verantwoordelijk zijn voor de kosten en milieubelasting.

Bij de eventuele optie van het op laten halen van een bestelling (in overleg) zijn wij genoodzaakt de verzendkosten door te berekenen. De kosten zijn afhankelijk van het type pakket en zijn op aanvraag. Het bedrag kan eventueel na overleg verrekend worden met eventuele retourproducten of overgemaakt worden. Na ontvangst van de betaling of bevestiging voor akkoord voor het verrekenen zullen we de vervoerder de afhaalopdracht geven en u berichten op welke dag u de vervoerder kunt verwachten. Bij het af laten halen via DHL is het helaas niet mogelijk een tijdstip of dagdeel te geven of af te spreken. Mocht het niet mogelijk zijn op uw adres of een alternatief adres om een hele dag het pakket af te laten halen, dan raden we aan het pakket zelf te versturen. Gelieve bij de betaling uw ordernummer en de tekst 'afhaalkosten' te vermelden en per mail een verzoek tot afhalen door te geven aan ons.

Voor het retour sturen van zakelijke bestellingen gelden dezelfde retourkosten. Waar de retourvoorwaarden voor particuliere aankopen ook wettelijk zijn geregeld en we ons hier uiteraard graag aan houden, zijn de retourvoorwaarden voor zakelijke aankopen iets afwijkend onder andere met betrekking tot de verzendkosten.

Toevoegen
Voor het verwerken van de retourzending willen we graag vragen het ordernummer of factuurnummer toe te voegen aan de retourzending zodat we kunnen vaststellen van wie de retourzending afkomstig is. Dit kan middels een los papier, een kopie of de originele, meegestuurfde factuur of een model formulier zoals onderaan te vinden. Mocht dit ontbreken, dan kan het in de meeste gevallen alsnog bepaald worden, maar dan duurt het verwerken van een retour langer.

Verpakken
Om beschadiging te voorkomen is het raadzaam om dezelfde verpakkingswijze te gebruiken als wij hanteren. Anders dan bij normaal gebruik kunnen de metalen producten bij slecht verpakken tijdens transport tegen elkaar aan stoten. Het materiaal en het oppervlak kunnen daardoor beschadigd raken. Zeker bij zwarte en geborsteld, blinkend en mat nikkelen en chromen producten kan het oppervlak onherstelbaar beschadigd raken. Ook dient de verpakking stevig genoeg te zijn zodat de producten tijdens het verzenden niet uit de verpakking kunnen raken.

Pakketten die geen standaard afmetingen hebben, zoals een pakket met stangen, zijn gevoeliger voor beschadiging tijdens transport. Het is in dat geval aan te raden het pakket op te laten halen of verzekerd terug te zenden. Te allen tijde bent u verantwoordelijk voor het goed verpakken en het voorkomen van beschadigingen. De kosten voor het zelf verzenden van de retouren komen voor uw eigen rekening.

Het retouradres is:

Interieurbeslag
Ettenseweg 68
4706PB  Roosendaal
Nederland

Zodra de retour gezonden artikelen bij ons binnen zijn, zullen we het aankoopbedrag voor de geretourneerde artikelen terugstorten.

Bij het retour sturen van bestellingen waarbij er initieel geen verzendkosten zijn gerekend en het eindbedrag van de niet geretourneerde producten onder EUR 100,- komt, kunnen er alsnog de standaard verzendkosten van het creditbedrag afgehaald worden.

Klachten en gebreken
Bij klachten, kunt u binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling een e-mail sturen naar info@interieurbeslag.nl. Wij zullen dan binnen 5 werkdagen contact met u opnemen en trachten uw klacht zo spoedig mogelijk op te lossen. 

Bij ontvangst van uw bestelling gaan we er vanuit dat u deze nakijkt. Mocht er iets ontbreken, verkeerd ontvangen zijn of niet goed ontvangen zijn, dan willen we u vragen dit binnen 14 dagen te melden. Om te voorkomen dat klachten of gebreken pas na langere tijd naar boven komen, raden we aan de bestelling goed na te kijken direct na ontvangst. Ontbrekende producten of onderdelen moeten ook voor een goede afhandeling binnen deze twee weken gemeld worden zodat we dit nog zo accuraat mogelijk kunnen nakijken (o.a. door een visuele check en het verzonden bruto en netto gewicht).

Indien uw klacht gegrond is zal het door u betaalde bedrag voor het betreffende artikel terug gestort worden of er zal u een ander product worden aangeboden, zonder het gebrek, wat in eerste instantie tot uw klacht leidde. De kosten voor het verzenden zijn voor uw eigen rekening, tenzij gezien de aard van uw klacht anders is overeengekomen. Wij zullen in dat geval de door u gemaakte verzendkosten na ontvangst van de artikelen op uw bankrekeningnummer overmaken. U dient uw retouren altijd voldoende te frankeren. Onvoldoende gefrankeerde retourzendingen worden door ons niet in ontvangst genomen.

Gebruikte en/of beschadigde producten
Producten welke zijn gebruikt of zijn beschadigd, kunnen, ook binnen het retourtermijn in principe niet retour gestuurd worden. Als producten beschadigd zijn door bijvoorbeeld gebruik, onzorgvuldig handelen of montage, dan zijn deze voor ons niet meer bruikbaar. In sommige gevallen kunnen we nog kijken wat mogelijk is en we horen het dan ook graag indien u een beschadigd of gebruikt product wilt retourneren (binnnen het retourtermijn). Bij het retour ontvangen van beschadigde en/of gebruikte producten welke niet vooraf zijn gemeld, kunnen we deze helaas niet verwerken. Uiteraard laten we u dit dan weten en staat het u vrij deze producten weer op te halen.

Producten op maat
Producten welke op maat gemaakt worden, zoals deurplaten met een gat met een afwijkende maat,(espagnolet-)stangen korter dan een meter of buis, worden niet teruggenomen. Bij stangen of buis met een lengte langer dan één meter wordt per geval bekeken of deze retour genomen kunnen worden.

Voor het retour sturen van zakelijke bestellingen gelden dezelfde retourkosten. Waar de retourvoorwaarden voor particuliere aankopen ook wettelijk zijn geregeld en we ons hier uiteraard graag aan houden, zijn de retourvoorwaarden voor zakelijke aankopen iets afwijkend onder andere met betrekking tot de verzendkosten.

Modelformulier
Een modelformulier voor uw retour is te vinden via de link Modelformulier retouren Interieurbeslag. Dit formulier is niet verplicht, maar dient als handvat voor uw retourzending. Wel is het belangrijk op zijn minst duidelijk uw ordernummer toe te voegen in de retourverpakking. Op die manier kunnen we uw retourzending snel en goed verwerken.

{{config path="general/store_information/name"}} besteedt veel aandacht aan het zo functioneel goed mogelijk verpakken van de producten. Met een ervaren inpakafdeling doen we er alles aan om de producten onbeschadigd bij u aan te laten komen. De producten van bijvoorbeeld porselein worden per stuk verpakt en er wordt rekening gehouden met de krachten die tijdens transport los gelaten worden op de dozen.

Daarnaast heeft {{config path="general/store_information/name"}} als doel zo spaarzaam mogelijk om te gaan als het aankomt op restafval. Nagenoeg alle verpakkingsmaterialen komen voort uit recycling. Zowel voor het sparen van het milieu als voor het mogelijk maken van een zo laag mogelijke prijs voor de eindgebruiker. Interieurbeslag gebruikt, op de (recycling)-verpakkingstape na, geen nieuwe materialen, maar maakt gebruik van de verpakkingen die gebruikt zijn om de materialen en producten aan te leveren. Hierbij moeten we wel consessies doen als het aankomt op het uiterlijk van de verpakkingen, echter weegt dat in onze ogen niet op tegen de voordelen die het heeft voor de prijzen en het milieu.

Indien een product beschadigd bij u aankomt, neem dan zo snel mogelijk contact op met Interieurbeslag.nl via info@interieurbeslag.nl. We zullen dan met een passende oplossing komen.