Ruilen en retourneren

Wij doen er alles aan om u een perfect product te leveren. Mocht een product desondanks niet aan uw verwachtingen voldoen, dan kan dit product geretourneerd of geruild worden. Daar zijn echter wel regels aan verbonden. U kunt uw bestelling binnen 14 dagen na ontvangst voor retour aanmelden via ons e-mail adres info@interieurbeslag.nl en binnen 30 dagen retourneren.

Retour aanmelden
In deze e-mail kunt u aangeven welke artikelen u wenst te retourneren. Vermeldt u dan ook a.u.b. duidelijk het artikelnummer, uw naam- en adresgegevens, het betreffende bestelnummer en uw bankgegevens. Wij accepteren retouren uitsluitend op de hierboven omschreven wijze en onbeschadigd. 

Verzenden
U kunt zelf het voor retour bestemde pakket aanbieden bij Postnl of een andere transporteur zoals DHL of DPD. Daarnaast kunnen wij het pakket op laten halen door de vervoerder DHL (binnen Nederland). Voor het verwerken van de retourzending willen we graag vragen het ordernummer of factuurnummer toe te voegen aan de retourzending zodat we kunnen vaststellen van wie de retourzending afkomstig is. Dit kan middels een los papier, een kopie of de originele, meegestuurfde factuur of een model formulier zoals onderaan te vinden. Mocht dit ontbreken, dan kan het in de meeste gevallen alsnog bepaald worden, maar dan duurt het verwerken van een retour langer.

Verzendkosten
Zowel het zelf retour sturen als het op laten halen van een bestelling zijn niet gratis. De eventuele verzendkosten voor het heen sturen worden wel vergoed indien de volledige bestelling wordt geretourneerd bij particuliere bestellingen. Omdat wij voorstander zijn van het zo bewust mogelijk online bestellen en zo min mogelijk onnodige milieubelasting nastreven, zijn wij van mening dat zowel zowel de koper als de verkoper verantwoordelijk zijn voor de kosten en milieubelasting.

Bij de optie van het op laten halen van een bestelling zijn wij genoodzaakt de verzendkosten van EUR 12,00 door te berekenen binnen Nederland en EUR 15,- binnen België (per pakket). Dit bedrag kan verrekend worden met eventuele retourproducten of overgemaakt worden. Na ontvangst van de betaling of bevestiging voor akkoord voor het verrekenen zullen we de vervoerder de afhaalopdracht geven en u berichten op welke dag u de vervoerder kunt verwachten. Bij het af laten halen via DHL is het helaas niet mogelijk een tijdstip of dagdeel te geven of af te spreken. Mocht het niet mogelijk zijn op uw adres of een alternatief adres om een hele dag het pakket af te laten halen, dan raden we aan het pakket zelf te versturen. Gelieve bij de betaling uw ordernummer en de tekst 'afhaalkosten' te vermelden en per mail een verzoek tot afhalen door te geven aan ons.

Voor het retour sturen van zakelijke bestellingen gelden dezelfde retourkosten. Waar de retourvoorwaarden voor particuliere aankopen ook wettelijk zijn geregeld en we ons hier uiteraard graag aan houden, zijn de retourvoorwaarden voor zakelijke aankopen iets afwijkend onder andere met betrekking tot de verzendkosten.

Toevoegen
Voor het verwerken van de retourzending willen we graag vragen het ordernummer of factuurnummer toe te voegen aan de retourzending zodat we kunnen vaststellen van wie de retourzending afkomstig is. Dit kan middels een los papier, een kopie of de originele, meegestuurfde factuur of een model formulier zoals onderaan te vinden. Mocht dit ontbreken, dan kan het in de meeste gevallen alsnog bepaald worden, maar dan duurt het verwerken van een retour langer.

Verpakken
Om beschadiging te voorkomen is het raadzaam om dezelfde verpakkingswijze te gebruiken als wij hanteren. Anders dan bij normaal gebruik kunnen de metalen producten bij slecht verpakken tijdens transport tegen elkaar aan stoten. Het materiaal en het oppervlak kunnen daardoor beschadigd raken. Zeker bij zwarte en geborsteld, blinkend en mat nikkelen en chromen producten kan het oppervlak onherstelbaar beschadigd raken. Pakketten die geen standaard afmetingen hebben, zoals een pakket met stangen, zijn gevoeliger voor beschadiging tijdens transport. Het is in dat geval aan te raden het pakket op te laten halen of verzekerd terug te zenden. Ten alle tijden bent u verantwoordelijk voor het goed verpakken en het voorkomen van beschadigingen. De kosten voor het zelf verzenden van de retouren komen voor uw eigen rekening.

Het retouradres is:

Interieurbeslag
Ettenseweg68
4706PB Roosendaal
Nederland

Zodra de retour gezonden artikelen bij ons binnen zijn, zullen we het aankoopbedrag voor de geretourneerde artikelen terugstorten.

Bij het retour sturen van bestellingen waarbij er initieel geen verzendkosten zijn gerekend en het eindbedrag van de niet geretourneerde producten onder EUR 100,- komt, kunnen er alsnog de standaard verzendkosten van het creditbedrag afgehaald worden.

Klachten en gebreken
Bij klachten, kunt u binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling een e-mail sturen naar info@interieurbeslag.nl. Wij zullen dan binnen 5 werkdagen contact met u opnemen en trachten uw klacht zo spoedig mogelijk op te lossen. 

Bij ontvangst van uw bestelling gaan we er vanuit dat u deze nakijkt. Mocht er iets ontbreken, verkeerd ontvangen zijn of niet goed ontvangen zijn, dan willen we u vragen dit binnen 14 dagen te melden. Om te voorkomen dat klachten of gebreken pas na langere tijd naar boven komen, raden we aan de bestelling goed na te kijken direct na ontvangst. Ontbrekende producten of onderdelen moeten ook voor een goede afhandeling binnen deze twee weken gemeld worden zodat we dit nog zo accuraat mogelijk kunnen nakijken (o.a. door een visuele check en het verzonden bruto en netto gewicht).

Indien uw klacht gegrond is zal het door u betaalde bedrag voor het betreffende artikel terug gestort worden of er zal u een ander product worden aangeboden, zonder het gebrek, wat in eerste instantie tot uw klacht leidde. De kosten voor het verzenden zijn voor uw eigen rekening, tenzij gezien de aard van uw klacht anders is overeengekomen. Wij zullen in dat geval de door u gemaakte verzendkosten na ontvangst van de artikelen op uw bankrekeningnummer overmaken. U dient uw retouren altijd voldoende te frankeren. Onvoldoende gefrankeerde retourzendingen worden door ons niet in ontvangst genomen.

Gebruikte en/of beschadigde producten
Producten welke zijn gebruikt of zijn beschadigd, kunnen, ook binnen het retourtermijn in principe niet retour gestuurd worden. Als producten beschadigd zijn door bijvoorbeeld gebruik, onzorgvuldig handelen of montage, dan zijn deze voor ons niet meer bruikbaar. In sommige gevallen kunnen we nog kijken wat mogelijk is en we horen het dan ook graag indien u een beschadigd of gebruikt product wilt retourneren (binnnen het retourtermijn). Bij het retour ontvangen van beschadigde en/of gebruikte producten welke niet vooraf zijn gemeld, kunnen we deze helaas niet verwerken. Uiteraard laten we u dit dan weten en staat het u vrij deze producten weer op te halen.

Producten op maat
Producten welke op maat gemaakt worden, zoals deurplaten met een gat met een afwijkende maat,(espagnolet-)stangen korter dan een meter of buis, worden niet teruggenomen. Bij stangen of buis met een lengte langer dan één meter wordt per geval bekeken of deze retour genomen kunnen worden.

Voor het retour sturen van zakelijke bestellingen gelden dezelfde retourkosten. Waar de retourvoorwaarden voor particuliere aankopen ook wettelijk zijn geregeld en we ons hier uiteraard graag aan houden, zijn de retourvoorwaarden voor zakelijke aankopen iets afwijkend onder andere met betrekking tot de verzendkosten.

Modelformulier
Een modelformulier voor uw retour is te vinden via de link Modelformulier retouren Interieurbeslag. Dit formulier is niet verplicht, maar dient als handvat voor uw retourzending. Wel is het belangrijk op zijn minst duidelijk uw ordernummer toe te voegen in de retourverpakking. Op die manier kunnen we uw retourzending snel en goed verwerken.