Brievenbussen
Brievenbussen
Voor het aan de buitenzijde afwerken van een brievenbusgat kan een brievenbus of brievenbusklep gebruikt worden. Het gat voor de post wordt daarmee mooier afgewerkt en de meeste regen en tocht wordt daarmee tegengehouden. Bij regeninslag op de brievenbus raden we aan op z'n minst een brievenbus met regenrand toe te passen. Daarnaast is het dan raadzaam bij hevige regeninslag om het gat aan de onderzijde schuin naar buiten af te laten lopen zodat eventuele regen die in het gat kan lopen, naar buiten loopt i.p.v. naar binnen.
Tochtborstel
Hoewel de tochtkleppen al veel tocht tegen houden, sluiten ze niet volledig af en kan er naast de klep ook een tochtborstel aan de binnenzijde toegepast worden. Deze houdt nog beter de tocht buiten, isoleert extra en zorgt ook voor een mooiere afwerking aan de binnenzijde. Voor deuren die dikker zijn dan 55mm kan een symmetrische tochtborstel gebruikt worden en voor deur- of materiaaldiktes tussen 40mm en 55mm kan een asymmetrische tochtborstel gebruikt worden indien de klep volledig naar binnen opent. Voor een dunnere materiaaldikte dan 40mm kan in sommige gevallen een zo hoog mogelijk geplaatste, asymmetrische tochtborstel gebruikt worden, maar dit is per situatie verschillend of dit mogelijk is.
Afwerking met dopmoeren
Standaard worden de meeste brievenbussen met twee bouten gemonteerd vanuit de binnenzijde. Bij sommige brievenbussen is het ook mogelijk aan de binnenzijde de brievenbus vast te zetten met M6 dopmoeren welke in brons antiek op de site te vinden zijn (door te zoeken op dopmoeren) in combinatie met M6 draadeinden (welke te vinden zijn door te zoeken op draadeind).